هل سیاه معطر

خرید عمده ی هل سیاه معطر و با کیفیت توسط توزیع کنندگان خریداری می شود و از لحاظ اقتصادی برای آن ها سود بیشتری دارد و در بسته بندی های مختلف و به صورت فله ای به مشتری ها عرضه می کنند و همچنین به دلیل تقاضای بالای کشور های دیگر بازار توزیع کنندگان در زمینه صادرات رونق زیادی پیدا کرده است.

توزیع کنندگان با خرید انواع هل سیاه معطر از تولید کنندگان پاسخ گوی درخواست های مشتری ها می شوند.

در مرکز تولید جهانی 50 درصد تولیدکننده هل سیاه معطر هند می باشد.

توزیع کنندگان هل سیاه معطر

بررسی خاصیت آنتی اکسیدانی هل

بررسی خاصیت آنتی اکسیدانی هل هل ملکه ی ادویه ها است و یکی از گران ترین ادویه های جهان به شمار می رود.

چند نوع هل داریم که عبارت اند از: هل سیاه، هل سبز(هل کوهی)، هل سفید

هل دارای خواص آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که بدن قادر به تولید آن نیست که باخوردن هل این مواد جذب بدن می شود.

از خاصیت آنتی اکسیدان هل می توان به فواید پوستی اشاره کرد:

هل به ویژه هل سیاه خاصیت ضد باکتری دارد و برای کاهش آلرژی پوستی موثر است و می توان به عنوان ماسک با عسل ترکیب کرد و روی قسمت آسیب دیده قرار داد و همچنین برای تسکین و آرامش پوست و روشن شدن پوست و نرم و لطیف شدن و ترمیم لب ها مفید است و با بهبود گردش خون باعث از بین بردن لک های پوستی می شود به همین دلیل در بسیاری از لوازم آرایشی ها و عطر ها و رژ لب ها و کرم های مرطوب کننده مورد استفاده قرار می گیرد .

از خواص آنتی اکسیدی آن برای مو می توان به تغذیه پوست مو و فولیکول های مو و درخشش و قدرت و استحکام مو اشاره کرد و برای بهبود عفونت های پوستی موثر است.

از دیگر فواید آن مقابله با پیری زودرس و بیماری های ویروسی و میکروبی و جلوگیری از بروز سرطان نقش مهمی دارد.

به دلیل خواص آنتی اکسیدانی آن فعالیت رادیکال های آزاد و سیستم ایمنی را قوی میکند و باعث جلوگیری از سرماخوردگی و عفونت های بدنی می شود و سکته قلبی و حملات قلبی است و مشکلات چشمی را کاهش میدهد.

مشخصات انواع هل سیاه معطر

مشخصات انواع هل سیاه معطر هل سیاه از خانواده ی زنجبیل ها است و نام های دیگر هل سیاه قافله، هیل، غراب است و هل سیاه در غلاف روی گیاه علفی رشد می کند این غلاف ها را خیلی دیرتر چیده و روی آتش خشک می کنند.

بزرگترین تولید کننده هل سیاه عطردار ایران و هند و ترکمنستان است و محبوب ترین ادویه هند است که در غذاها از آن استفاده می کنند که سومین ادویه گران قیمت جهان است.

از مشخصات هل سیاه این است که وقتی این میوه خشک می شود دانه های آن باز می شود که در هر دانه 12 دانه ی قهوه ای تیره رنگ تا سیاه با بویی معطر و شیرین است و در اول شهریور برداشت می شود.

مواد مغذی موجود در هل سیاه و با دارا بودن آنتی اکسیدان در آن بسیار مقوی است وخواص درمانی دارد و در ساخت دارو استفاده می شود.

مواد موجود در دانه ی هل سیاه ترپنین، ترپی ئول است.

هل سیاه رایحه ای تند دارد و طعم و بوی شبیه مرکبات دارد و مواد موجود در دانه های آن عبارت از ترپنین، ترپی ئول است.

دونوع هل سیاه داریم:

1_amomun subulatun

این نوع از هل سیاه در آشپزی هندی ها بیشتر استفاده می شود.

2_amomum tsao_ko

این نوع در آشپزی چینی ها بیشتر استفاده می شود.

نادرترین نوع هل سیاه هل سیاه آفریقایی است.

نوه دیگر از هل سیاه هل سیاه آفریقای غربی است که مشابه به هل سیاه آفریقایی است ولی کم یاب تر از آن است که به دانه ی بهشتی معروف است.

فروش فوق العاده انواع هل سیاه معطر

فروش فوق العاده انواع هل سیاه معطر هل سیاه محبوبیت زیادی در بین مردم دارد و برای نوشیدنی ها، معطر کردن غذاها، استفاده در کیک و شیرینی و دسرها مورد استفاده قرار میگیرد علاوه بر این ها خاصیت درمانی دارد.

این ادویه توسط خانواده ها مورد استفاده قرار می گیرد و در هر مغازه و عطاری ها و فروشگاه ها به فروش می رسد و بازار فروش هل سیاه به دلیل نوع و اندازه ی هل و انواع آن و نسبت به کیفیت و نیاز مشتری و نوع مصرف و مقدار درخواستی متغییر است.

انواع هل سیاه در برندهای معتبر و مرغوب بیشترین تقاضا را دارد مخصوصا هل سیاه رقم 1فروش فوق العاده ای دارد.

در هنگام خرید هل سیاه به بوی آن توجه کنید که بوی تندی داشته باشد و پوست هل بابد باز نباشد و بسته باشد که نشان تازگی آن است.

فروش این نوع محصول ها همیشه داغ است چون هل محصولی است که از قدیم مورد استفاده بوده و با پیشرفت علم متوجه خواص بیشتر هل شده و هر روزه بر طرفداران آن اضافه می شود.

عوامل موثر در قیمت فروش هل سیاه به نوع آن و نوع بسته بندی و میزان درخواستی که فله ای باشد یا عمده و حتی به قیمت حمل و نقل وارد کردن هل از کشور های دیگر بستگی دارد.

عرضه کنندگان بی واسطه هل سیاه معطر

عرضه کنندگان بی واسطه هل سیاه معطر هل سیاه هم مانند سایر محصولات و خشکبارها به صورت عمده یا بسته بندی عرضه می شود که مشتری ها باتوجه به نیاز مصرفی خود خریداری می کنند این خرید می توان به صورت حضوری و بی واسطه از مراکز فروش باشد و یا به صورت غیر حضوری و با واسطه باشد عرضه کنندگان بی واسطه با خود مشتری ارتباط برقرار کرده و خریداران از نزدیک ناظر کیفیت هل میتوانند باشند.

عرضه کنندگان هم در قیمت هل سیاه نقش دارند چون وقتی که خرید خود را به صورت عمده از تولیدکنندگان خریداری کنند ارزان تر می خرند و سود زیادی روی محصول خود نمی گذارند و این کمکی به بازار فروش و خرید می کند و همچنین خریداری و عرضه ی هل با کیفیت و مرغوب و درشت و خوش رنگ خیلی مهم است چون باعث اعتماد مشتری ها شده و خرید دائمی خواهند داشت.

عرضه کنندگان هل سیاه معطر علاوه بر این که در شهر های مختلف ایران وجود دارد با این حال نیاز به وارد کردن هل سیاه از کشور های دیگر را دارند و وارد کردن محصول به افزایش قیمت تاثیرگذار است.

عرضه کنندگان هل تا زمانی که هل را به دست مشتری ها عرضه نکرده اند در نگهداری هل ها باید دقت کنند و در مقابل نور آفتاب قرار ندهند چون کیفیت و بو و عطر هل و رنگ طبیعی آن از بین می رود و دور از رطوبت باشد.

1 دیدگاه

  • سلام و خسته نباشید. قیمت هل سیاه خیلی بالاست و هرکسی توان خرید این ادویه ی مرغوب رو نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *