هل سفید معطر از انواع هل است و دارای خواص دارویی بسیار و متنوع است. هل در سه نوع سبز، سیاه و سفید موجود است. دانه های هل به صورت دم کرده برای دادن مزه و عطر خاص به غذاها استفاده می شود. هل میوه ی یک گیاه معطر است که از خانواده ی زنجبیل می باشد. هل یکی از ادویه های بسیار معروف و پرطرفدار است؛ همچنین گران ترین ادویه بعد از زعفران است. بخش زیادی از صادرات هل و تامین آن برای دیگر کشور ها را هند بر عهده دارد. ایران نیز یکی از بزرگ ترین تامین کنندگان این محصول در جهان است و شرکت های معتبر ایرانی این مسئولیت را برعهده دارند.

شرکت صادراتی  هل سفید معطر

نحوه نگهداری از هل

نحوه نگهداری از هل نگهداری از ادویه ها کار مشکلی است زیرا چه خشک شده باشند و چه تر و تازه بعد از مدتی طعم و بوی مطبوع و معطر خود را از دست می دهند. علاوه بر انتخاب و خرید ادویه جات شما باید به نحوه ی نگهداری از آنها هم توجه داشته باشید.

ادویه های خشک نسبت به ادویه های معطر ماندگاری بیشتری دارند. زیرا ادویه های معطر را باید خشک کرده و نگهداری کرد. به عنوان مثال ادویه ی هل باید از غلافش خارج شود. در صورتی که این محصولات هرچه کمتر فرآوری شوند ماندگاری بیشتری دارند.

برای نگهداری طولانی مدت از ادویه حتما باید در ابتدا ادویه تازه و معطر تهیه کنید. سعی کنید همیشه دانه های ریزتر هل سفید تازه را انتخاب کنید، در خصوص هل، بهتر است آن را با غلافش تهیه کنید هل پودر شده ماندگاری کمتری دارد و زودتر عطر و طعم خود را از دست می دهد.

هل باید در جای خشک و خنک نگهداری شود و بهتر است در ظرفی باشد که رطوبت نگیرد و عرق نکند زیرا در این صورت باعث پوسیدگی هل می شود. سعی کنید هل را با غلاف باز نگهداری نکنید زیرا ماندگاری اش کمتر می شود. گیاهان و ادویه جات فاسد نمی شوند وقتی می گوییم ادویه خراب شده درواقع منظور این است که عطر و طعم خود را از دست داده است و به عنوان چاشنی یا طعم دهنده نمی شود از آن استفاده کرد. در صورت نگهداری در انبار حتما دقت کنید که هل نباید در برابر نور مستقیم خورشید قرار گیرد. می توانید هل را در ظرف چوبی هم نگهداری کنید اما حتما از خشک بودن آن اطمینان حاصل کنید.

آشنایی با فواید جادویی هل

آشنایی با فواید جادویی هل هل یکی از ادویه های بسیار ارزشمند است و خواص و فواید جادویی این میوه باعث شده که در تمام دنیا خواستاران زیادی داشته باشد به طوری که یکی از اجزای مفید و مهم برای پخت غذاست. هل از دیربازان به عنوان یک داروی گیاهی مورد استفاده قرار می گرفته و پزشکان آن زمان از آن برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده می کردند.

ابتدا باید اشاره کنیم که هل، ارزش غذایی زیادی دارد و دارای انواع ویتامین ها و مواد معدنی مثل آهن، منگنز، فسفر، روی، تیامین، نیاسین، سدیم و انواع پروتئین ها، کربوهیدرات و فیبر است و مواد متنوع موجود در آن باعث به وجود آمدن این خواص باورنکردنی شده است.

هل فواید بسیاری بر سلامت روان و بدن دارد که در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می کنیم:

یکی از ویژگی های مورد توجه هل خاصیت ضد سرطانی آن است که نظر پزشکان را جلب کرده است. آنتی اکسیدان های موجود در این ماده ی غذایی باعث شده که نقش مهمی در جلوگیری از ابتلا به سرطان، کاهش سرعت در روند شیوع سلول های سرطانی و حتی درمان سرطان ایفا کند. همچنین با توجه به تحقیقاتی که روی هل صورت گرفته پژوهشگران به نقش این ماده‌ی مفید غذایی در جلوگیری و درمان سرطان روده بزرگ پی بردند و نتایج حاکی از آن است که رژیم های غذایی همراه با هل به میزان زیادی از ابتلا به این نوع سرطان جلوگیری می کند.

ویتامین ها، مواد معدنی یا ریزمغذی های موجود در هل کلسترول بد خون (LDL) را کنترل می کنند. آنزیم های آنتی اکسیدان در هل سفید باعث کاهش و تنظیم کلسترول بد خون می شود. گفتیم که عطر هل و رایحه ی خوشی که دارد باعث شده که در بسیاری از غذاها استفاده شوند؛ این رایحه علاوه بر بوی خوب غذا در رایحه درمانی و کنترل و از بین بردن افسردگی تاثیر دارد. گفته می شود که چای هل سفید عطردار یا روغن هل برای انجام رایحه درمانی بسیار مفید است.

منگنز در تولید انسولین پانکراس نقش دارد و کمبود آن باعث مشکلات فشار خون و دیابت می شود. هل ماده ای غنی از منگنز است و به همین سبب مصرف آن باعث کنترل قند خون و جلوگیری از دیابت می شود. یکی از ویژگی های باورنکردنی هل خاصیت آن در جلوگیری و حل مشکلات گوارشی به خصوص معده است. استفاده از هل در پخت و پز علاوه بر به وجود آوردن رایحه ی خوب باعث ترشح اسید معده می شود که به هضم غذا کمک می کند. همچنین هل باعث بهبود مشکلات معدی مثل رفلاکس و سوزش سر دل می شود.

توزیع کنندگان انواع هل سفید معطر

توزیع کنندگان انواع هل سفید معطر از توزیع کنندگان هل می توان به شرکت های پخش ادویه اشاره کرد. شرکت ها هل را در بسته بندی ها با اندازه های مختلف توزیع می کنند. البته بسته بندی کالا و شکل آن نباید بیشتر از کیفیتش اهمیت داشته باشد. چیزی که حائز اهمیت است کیفیت هل بسته بندی شده است با توجه به نکاتی که ذکر شد می توانید هل اصل و مرغوب را از نوع بی کیفیت آن تشخیص دهید.

با خرید از شرکت های معتبر و به نام در صنعت ادویه می توانید هل سفید اصل را تهیه کنید و از کیفیت آن اطمینان داشته باشید.

عرضه مستقیم انواع هل سفید معطر

عرضه مستقیم انواع هل سفید معطر اصلی ترین ویژگی هل مرغوب رنگ و بوی قوی آن است ویژگی دیگر بسته بودن غلاف و پوسته ی دانه های هل است، دانه درشت بودن هل یکی دیگر از ویژگی هایی است که علاوه بر افزودن قیمت خرید، نظر مشتری را نیز بیشتر جلب می کند.

برای خرید هل سفید درشت و فرد اعلا حتما باید به این نکات توجه داشته باشید. علاوه بر آن سعی کنید هل پودری تهیه کنید و در عوض هل را در غلافش و به صورت دانه های کامل درشت خریداری کنید. عرضه هل به روش های مختلفی انجام می پذیرد که یکی از آنها عرضه مستقیم و بدون واسطه است. خرید عمده این کالا بسیار مقرون به صرفه و قیمت آن نیز منصفانه تر است.

1 دیدگاه

  • با سلام و خسته نباشید هل یکی از ادویه های بسیار معروف و پرطرفدار است و برای بدن و روان خواص بینظیری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *