هل سبز درجه یک یکی از انواع گیاه هل بوده که از عطر بیشتر و تندتری برخوردار می باشد. از میوه های این گیاه ارزشمند جهت طعم و عطر دادن به چای یا خوراک های دیگر مانند غذاها و شیرینی جات و مرباها استفاده می شود. همچنین هل از خواص دارویی بی نظیری برخوردار بوده و در طب سنتی به مصرف آن توصیه می شود.

تولیدکنندگان هل سبز درجه یک

درمان آلرژی های پوستی با هل

درمان آلرژی های پوستی با هل ادویه ها اگرچه با مقادیر کمی در غذاها استفاده می گردند اما همین مقدار کم کافی است تا طعم وعطر غذا را به کلی تغییر دهند. آشپزهای حرفه ای کسانی هستند که از معجزه ادویه ها آگاه بوده و از آن ها به درستی و در جای خود استفاده می نمایند.

هل یکی از ادویه های خوش عطر و خوش طعم بوده که در بسیاری از غذاهای ایرانی استفاده شده و مورد پسند می باشد. هل دارای انواع هل سبز،سیاه و سفید می باشد. اگرچه مصرف این گیاه در بین مردم هند و پاکستان رواج بیشتری دارد اما هل سبز ممتاز از جمله ادویه هایی است که در بین ما ایرانیان به ویژه در هنگام مصرف چای رایج می باشد.

قسمت مورد استفاده هل سبز میوه گیاه بوده که به صورت غلاف های سبز رنگ مشاهده می شود و داخل این غلاف ها از دانه های سیاه رنگ و خوش عطر هل تشکیل شده است. اغلب در هر غلاف هل حدود پانزده تا بیست دانه هل وجود دارد. هل سبز با نام علمی Elettaria cardamomum گیاهی با بوته های بلند یا درختچه ای از خانواده زنجبیل می باشد که در مناطق جنوب شرقی آسیا پرورش می یابد. بیش از 60 درصد هل جهان در کشورهای سریلانکا و هند و تانزانیا تولید می گردد. اما کشورهای مالزی، ژاپن، چین، ویتنام و کره و … نیز این ادویه خوش عطر را تولید می نمایند.

هل دارای خواص دارویی بی شماری است که می توان از جمله آن ها به درمان آلرژی های پوستی اشاره نمود. اگز از ماسک هل و عسل روی منطقه آسیب دیده استفاده شود، باعث بهبود آن می شود. حتی می توان از روغن هل که اغلب از هل سیاه تهیه می شود نیز جهت لکه های پوستی استفاده نمود.

ویژگی های بارز انواع هل سبز

ویژگی های بارز انواع هل سبز دانه های کوچک هل خواص بی نظیری دارند. هل دارای طبیعت گرم و خشک بوده و از گذشته های دور در هند و مصر به عنوان گیاهی دارویی استفاده می شده است. برخی از خواص دارویی این گیاه به شرح زیر می باشد:

  1. به سلامت دستگاه گوارش کمک نموده واز سوزش سر دل و رفلاکس معده جلوگیری می نماید.
  2. با داشتن ترکیبات آنتی اکسیدان در پیشگیری از سرطان موثر می باشد.
  3. مقوی قلب بوده و فشار خون را کاهش می دهد.
  4. باعث کاهش کلسترول بد خون می شود.
  5. آرام بخش بوده و شادی آور بوده و در درمان افسردگی موثر است.
  6. برای درمان آسم و مشکلات تنفسی و سرفه موثر می باشد.
  7. اشتها آور بوده و به درمان بیماری های ایجاد کننده کم اشتهایی کمک می نماید.
  8. برای درمان عفونت های ادراری و التهاب مثانه مفید می باشد.
  9. ماده سینوئل موجود در آن تقویت کننده میل جنسی و رفع کننده مشکلات جنسی مانند زود انزالی می باشد.
  10. به درمان سکسکه و گلو درد کمک می نماید.
  11. باعث کاهش تهوع و درمان استفراغ می باشد.
  12. به درمان آلرژی های پوستی کمک نموده و باعث روشن شدن پوست می شود.
  13. جویدن هل به سم زدایی و شفافیت پوست کمک می نماید.
  14. در درمان انقباض و اسپاسم عضلات موثر می باشد.
  15. با داشتن منگنز بالا باعث کاهش ابتلا به دیابت می شود.
  16. باعث پاکسازی و خوش بو شدن دهان و رفع بوی بدن دهان می باشد.

فروش فوق العاده انواع هل سبز درجه یک

فروش فوق العاده انواع هل سبز درجه یک ایرانیان از هل سبز برای بخشیدن طعم و عطر خوش به چای استفاده می نمایند. ترکیب هل با چای خاصیت آرام بخشی بسیاری دارد. به این منظور می توان از هل درسته استفاده نمود اما بهتر آن است که دانه های هل را از غلاف خود خارج نموده و دانه ها و پوست را همراه با چای دم نمایید تا عطر و بوی بیشتری داشته باشد.

همچنین در تهیه غذاهای مختلف از جمله شله زرد، حلوا ، انواع خورشت یا دسر ها، بستنی، مرباها و شیرینی جات می توان از هل استفاده نمود.

چنانچه تمایل به نوشیدن دمنوش هل بدون چای سیاه را دارید می توانید 30 گرم هل خرد شده را با یک لیتر آب جوش به مدت 10 دقیقه دم نمایید و سپس آن را از صافی عبور داده و مصرف نمایید. استفاده از هل آسیاب شده در غذاها نیز به عنوان ادویه، آسان بوده و یکی از راه های مصرف این میوه ارزشمند است.

یکی دیگر از روش های مصرف دانه های هل، عرق هل بوده که از دانه های آن به دست می آید و مصرف آسانی داشته وخواص هل را در خود دارد. عرق هل محلی در بسیاری از شهرهای کشور تولید می شود.

هل با کیفیت و خوب می بایست خوش عطر و تازه باشد. در صورتی که هل مانده باشد از عطر و بوی آن کاسته می گردد. هل سبز ارگانیک که بدون استفاده از سموم و کودهای شیمیایی تولید گردد از اهمیت و ارزش بیشتری برخوردار می باشد.

همچنین اگر می خواهید از هل برای مدت بیشتری استفاده نمایید بهتر است که دانه ها در غلاف خود باقی بمانند چراکه اسانس موجود در هل فرار بوده و دانه ها در محیط، بوی خود را از دست می دهند و مانند سایر ادویه جات باید در مکان خشک و خنک نگهداری شوند.

عرضه کنندگان بی واسطه هل سبز درجه یک

عرضه کنندگان بی واسطه هل سبز درجه یک پس از زعفران و وانیل، هل به عنوان گران ترین ادویه جهان شناخته می شود. علاوه بر این با توجه به وارداتی بودن این ادویه به کشور قیمت بالاتر آن قابل انتظار می باشد. عرضه کنندگان هل سبز باید به کیفیت محصول وارداتی توجه نموده و انواع ارگانیک و تازه این میوه ها را توزیع نمایند.

بر اساس نوع استفاده از هل می توانید از انواع هل سبز، سفید یا سیاه استفاده نموده و یا پودر هل یا عرق هل را مورد مصرف قرار دهید. مصرف هل سبز به دلیل عطر و بوی بیشتر آن در کشور ما بیشتر از انواع دیگر هل می باشد.

این مجموعه با ارائه بی واسطه محصولات خود در زمینه فروش انواع هل با کیفیت و مرغوب فعالیت داشته که همین امر سبب خریدی ارزان و مطمئن می باشد. امکان خرید اینترنتی محصولات، به صورت بسته بندی یا فله خرید این محصول را به صورت خرد و عمده از سراسر کشور آسان می نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *